Edan Gorlicki

Noorderzon Random Collision. HUNGER

He danced for Batsheva Ensemble Dance Company, Inbal Pinto and Avshalom Pollak Dance Theater, NND/Galilidance and Club Guy and Roni, performing works by Ohad Naharin, Inbal Pinto, Sharon Eyal, Itzik Galili, Paul Selwyn Norton, Emmanuel Gat, Guy Weizman and Roni Haver and many more.

He is the co-founder and first resident choreographer of Random Collision, Groningen and has choreographed works on numerous companies such as: Sasha Waltz and Guests, NND/Galilidance, Noord Nederlandse Dans and De Noorderlingen.

Edan’s WORKSHOP (April 12-13, 2014)

Edan’s work always explores psychological and emotional realms. His work demands from his dancers high levels of physical awareness and performance presence. Improvisational tools take a large part in the research and creation process and in live action on stage as well. The source of physicality comes from enhancing the natural movement abilities of the dancers themselves; transforming and molding the dancers’ bodies. Edan brings out the passion and desire out of the people he works with and at the same time, challenges their thought process and attention span. The combination of these two can bring out the most out of his dancers and fulfill the utmost potential physically, theatrically and perfomatively.

Balla per compagnie quali Batsheva Ensemble Dance Company, Inbal Pinto e Avshalom Pollak Dance Theater, NND/Galilidance e Club Guy and Roni. Balla in coreografie di Ohad Naharin, Inbal Pinto, Sharon Eyal, Itzik Galili, Paul Selwyn Norton, Emmanuel Gat, Guy Weizman e Roni Haver tra gli altri.

E’ il cofondatore e primo coreografo residente di Random Collision, Groningen e ha coreografato per compagnie quali Sasha Waltz and Guests, NND/Galilidance, Noord Nederlandse Dans e De Noorderlingen.

WORKSHOP di Edan (12-13 Aprile 2014)

Il lavoro di Edan esplora sempre regni psicologici ed emotivi. Il suo lavoro richiede alti livelli di consapevolezza fisica e presenza dai suoi danzatori. Strumenti di improvvisazione hanno un ruolo importante nel processo di ricerca, di creazione e di azione dal vivo. La fonte della fisicità viene dalla valorizzazione delle naturali capacità di movimento dei danzatori stessi, trasformando e modellando i corpi dei danzatori. Edan mette in evidenza la passione e il desiderio dalle persone con cui lavora e, allo stesso tempo, mette in discussione il loro processo di pensiero e di attenzione. La combinazione di questi due può tirare fuori il massimo dai danzatori e raggiungere il loro massimo potenziale fisicamente, teatralmente e a livello performativo.

Advertisements