WORKSHOP 5

May 23, 2014 19:00-21:00

May 24, 2014 14:00-17:00

May 25, 2014 12:00-15:00

Early Bird Fee (before May 10th, 2014) 70 Euro

Full fee 90 Euro

NINA WOLLNY

Countertechnique® by Anouk van Dijk provides tools for body and mind to deal with the demanding dance practice of the 21st century. It is a movement system to help the dancer think about the dancing body, focusing on the process of incorporating information into action.

Within a clear structure of exercises the Countertechnique® class thoroughly prepares the body for rehearsal and performance, enabling dancers to move bigger, more fluidly and more spatially, while becoming stronger and more flexible.

Dancers are encouraged to be pro-active in discovering connections and solutions, to be less concerned with judging themselves and to work in a healthy way with regard to body and mind.

Countertechnique® makes daily training a valuable investment in the dancer’s own development, as well as interesting personal research.

The Countertechnique® class is a contemporary dance technique class. It stretches, coordinates and strengthens the body, making the dancer sweat, build stamina and really move. The class starts with a recurring set of exercises, allowing dancers to investigate the Countertechnique® principles in detail. The second half of the class consists of changing components working towards luscious movement combinations.

23 Maggio  2014 19:00-21:00

24 Maggio 2014 14:00-17:00

25 Maggio 2014 12:00-15:00

Offerta Speciale (prima del 10 Maggio 2014) 70 Euro

Quota intera 90 Euro

NINA WOLLNY

Countertechnique ® di Anouk Van Dijk fornisce strumenti per il corpo e la mente per affrontare la pratica della danza del 21 ° secolo . Si tratta di un sistema di movimento che aiuta il danzatore a pensare al corpo danzante , concentrandosi sul processo di incorporare informazioni nell’azione.

All’interno di una chiara struttura di esercizi, la lezione di Countertechnique ® prepara accuratamente il corpo per le prove e le performances, consentendo ai danzatori di muoversi in maniera più grande, più fluida e più “nello spazio”, diventando più forti e più flessibili.

I danzatori sono incoraggiati ad essere pro-attivi nella scoperta di connessioni e soluzioni, ad essere meno occupati a giudicare se stessi e a lavorare in un modo sano per quanto riguarda il corpo e la mente.

Countertechnique ® rende ogni giorno di formazione un investimento prezioso nel proprio sviluppo di danzatore, così come nell’interessante ricerca personale .

La lezione di Countertechnique ® è di danza contemporanea. Estende , coordina e rafforza il corpo, facendo sudare il danzatore, costruendo la resistenza e muovendosi veramente. La classe inizia con una serie ricorrente di esercizi , consentendo ai danzatori di indagare i principi della Countertechnique ® in dettaglio. La seconda metà della classe consiste nel modificare le componenti della tecnica in combinazioni lussureggianti movimento .

Advertisements